maandag 10 maart 2008

Het witte continent

Van Puerto Madryn doorkruisten we zuidelijk Patagonië en Tierra del Fuego (zowel Chileens als Argentijns grondgebied) om in Ushuaia (meest zuidelijke stad ter wereld) te belanden met slechts 1 doel: een lastminute-ticket te bemachtigen op een expeditieboot naar Antarctica. Wel, het is ons gelukt, we betaalden de helft van de (dure) prijs, overleefden de Drakepassage, tussen Kaap Hoorn en het Antarctisch schiereiland en beleefden de reis van ons leven.
Het witte continent is niet in woorden te vatten. Ga het ook niet proberen. Maar wat hierna? Kan het nog straffer? Nog mooier? Nog indrukwekkender? Emotioneel afscheid van mensen die we -ook al waren we maar elf dagen samen- heel graag zijn gaan zien. De straffe verhalen zijn voor later, maar alvast 1 foto.

Onze Deense boot, de M/S Polaris.

P.S. We zijn officieel lid van het 'prestigieuze' Antarctic Lunatic Swimteam. Zijn gaan zwemmen in water van nul graden Celsius ;-)
P.P.S We zijn zo goed als blut.

Labels:

13 reacties:

Blogger pdb zei...

Dag Sofie en Christine

We volgen hier jullie avonturen op de voet en vrezen het ergste voor de reintegratie. Is het nodig dat we een "Blut"-fonds oprichten?
Ik start al met de aandelen te drukken.

Patrick DB

11 maart 2008 om 05:05  
Blogger Peter zei...

Hey

Waw . Ik geniet gewoon van jullie verslag.

Ik wist niet dat jullie naar Antarctica gingen. Het moet daar echt prachtig geweest zijn en koud. Mijn 'reisje' naar Vietnam komende zomer smelt als niets in de zon tegen Antartica.

Ik denk dat het echt zalig moet zijn om de allerzuiverste lucht te kunnen inademen.

Gaan jullie nog kunnen wennen aan België?

De andere collega's van de verificatie missen je ook al.

Ik weet niet of je het al weet. Ik denk van wel maar Conny was bevallen begin februari van een prachtige dochter Amber. Ik wou het e-mailen maar ik weet jouw exact Hotmailadres niet meer dus ik kreeg men mail constant terug.

Je moet maar eens een volle foto CD eens opsturen. Dan kunnen we al sneller genieten van al jullie foto's. ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot begin 2009 om ze te zien. ik kijk er echt al naar uit.

Vele groetjes aan de andere kant van de wereld.

Groetjes van een collega

Peter

11 maart 2008 om 14:33  
Blogger eline zei...

Hallo Christine,

Dajo en Eline hier. Wat een leuke reis ziet het eruit. Als we dit zien, betwijfelen we of je nog zult terugkomen op onze grijze redactie. Gelukkig zorgt Kris soms voor een vrolijke noot. We houden je stoel warm hoor. Je mag je strooien rokje voor de baby van Dajo trouwens inruilen voor een broekje. It's a boy named Samuel.

dikke zoen!!

13 maart 2008 om 10:23  
Blogger Kris Goossenaerts zei...

Blut? Kom dan terug werken zoals iedereen!

20 maart 2008 om 06:28  
Blogger Christine/Sofie zei...

Hoi Dajo ¡¡¡ Super proficiat met jullie zoon. Het Peruviaans broekske komt eraan. Financieel hoeven jullie je geen zorgen meer te maken. Vandaag plannen we Bonnie en Bonnie-gewijs een overval op de Banco de la Nacion in Puerto Natales, Chili. Ciao ¡

20 maart 2008 om 08:33  
Blogger Unknown zei...

Christine, we missen je kookfratsen ! We merken dat jullie jullie amuseren, (we genieten van jullie blog !) maar kom toch maar snel terug ;-) Dikke kussen, Kathleen en Stijn.

20 maart 2008 om 13:19  
Blogger Dominique zei...

Dag Christinneke, dag Sofietje,

Sven en ik liggen knusjes bij elkaar in ons bedje en zijn ons tegoed aan het doen aan al jullie verhalen... Antartica, jullie zijn er dus écht wel geráákt! S-Ú-P-É-R !

Dat continent heeft alvast geen geheimen meer voor jullie, maar... wij al een paar weken wel...!

Kijken jullie af en toe nog naar jullie email, ik stuur jullie zo meteen "een kleine primeur"...!

Een dikke dikke zoen,
Dominique en haar Svenneke

20 maart 2008 om 15:35  
Blogger Filip O zei...

Hallo Sofie en Christine,

Ik ben de nieuwe collega van Sofie.
Hopelijk wordt het niet de 'former future colleague'.
Sommige mensen dromen van verre bestemmingen en gaan dan ... voor twee weken naar Blankenberge.
Jullie maken je dromen tenminste waar.
Groot gelijk trouwens!
Er waren al mensen die zich zorgen maakten over gevaarlijke ijsberen op Antartica; maar die zijn er niet, niet? En straks helemaal niet meer, alleen nog in de zoo.

Groeten en geniet zo voort.
Filip O

21 maart 2008 om 06:25  
Blogger Dominique zei...

Dag Christinneke en Sofietje,

Nog heel even ik. Ik had daarnet Anne-Catherine aan de lijn en vertelde haar over jullie avonturen op het witte continent. Zij doet jullie heel veel groetjes!

Zoen,
Dominique

24 maart 2008 om 13:00  
Anonymous Anoniem zei...

Jammer dat je de lopersreünie hebt gemist. We hebben foto's getrokken. No worries ;-) Het was super, maar geen enkel feestje kan tippen aan jullie wereldreis !!! Dikke merci voor de leuke verhalen, Geert.

30 maart 2008 om 08:34  
Blogger Kubje zei...

Dag seutekes. Al bijna meer dan een maand geen updates. Bij deze wil ik jullie dan effe wakker schudden. Lamzakken! Bloggen die rommel! Hup! Nu! Alee. Bon. Mocht er een emergency zijn, ge hebt mijn nummer toch eh? If not, dan tenminste mijn emailadres voortaan. Lalala. Alee de groeten van L en S uit A, B, E, A, M.

5 april 2008 om 08:26  
Blogger Marjan en esther zei...

Dag schatjes,

Wat zijn we blij te horen dat jullie het goed stellen! Dacht even dat het mis zou gaan toen ik Sofie op een pony zag zitten... We zitten hier met onze mond open jullie foto's en teksten te bekijken. Onvoorstelbaar! Dit alles zal ongetwijfeld een stempel op jullie leven zetten. Jullie zien er beiden zeer goed uit. Jammer dat die regenjas net voor Sofie kwam staan toen Christine de foto trok. De natuur die wij te zien krijgen op de foto's is adembenemend...laat staan als je het dan nog allemaal zelf kan meemaken. Mooi mooi mooi... Zorg goed voor mekaar en Christine: hou Sofie goed in de gaten!

Heel veel liefs,
Esther en Marjan

9 april 2008 om 12:22  
Blogger Marjan en esther zei...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

9 april 2008 om 12:23  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage