woensdag 30 april 2008

Hard labeur

Tien dagen op de boot. Weinig beweging. Veel gegeten. Dat moest eraf gestapt worden. Een dikke week gaan wandelen in de Patagonische Andes. Eerst naar de grillige Fitz Roy (3441meter, Argentinië), vervolgens een ijstrekking op de Perito Moreno-gletsjer in het Los Glaciares National Park (Argentinië)...
Met 'stijgijzers' op de gletsjer
...en ten slotte een vijfdaagse tocht door het immense Torres del Paine Nationaal Park (Chili) langs gletsjers, ijskoude bergmeertjes en grillige rotsformaties.


Patagonische posterboys in Torres del Paine Nationaal Park

Meer dan 100 kilometer afgehaspeld, maar ‘t was –we vallen in herhaling- de moeite. Wel zwaar. Vooral de rugzakken. Terwijl het gros van de trekkers eten in poedervorm meesleurde, maakten wij er een erezaak van om een gevarieerde moestuin mee te nemen. Maar worteltjes, courgettes, avocado’s, pepers, ajuintjes, look, appels en meloenen wegen. Jaloers waren we op de vrouwen die alles aan hun mannen konden geven. Bij ons is alles altijd ‘eerlijk verdeeld’ en dat betekent ‘evenveel pijn’. Op een bepaald moment voelden we ons als Cate Blanchett in de film, Babel. Wat zaten we in godsnaam te doen, zo ver van huis, in een park waar het na drie dagen zon, ook regende en sneeuwde. Lieve rangers die ons trakteerden op een kop thee slaagden erin onze moraal op te krikken. Zo goed als. Even dreigde de gezellige babbel uit de hand te lopen toen ze vertelden over de ratten op de camping en Sofietje een crisis kreeg die moeilijk in te tomen viel ;-)

Labels: ,

1 reacties:

Blogger Ineke Imbo zei...

Nèt voordat wij op verlof vertrokken, zag ik dat jullie een hele reeks berichten hadden gepost op jullie blog. Jammergenoeg stond de auto reeds te ronken buiten, en moest ik mijn PC afsluiten. We bezochten Algonquin Park, en ik dacht "ik moet dringend de blog van Christine en Sofie lezen". We deden een citytrip in Toronto, en ik dacht "wat zouden Christine en Sofie toch uitgespookt hebben?". We speelden toeristje aan de Niagara Falls en ik dacht "nog één nachtje slapen en ik kan de blog van Christine en Sofie lezen". En dat is ook één van de eerste dingen die ik gedaan heb toen ik thuiskwam: genoten van jullie blogverhalen! Blij dat jullie ons terug op de hoogte houden van jullie avonturen :-)

8 mei 2008 om 07:22  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage