woensdag 30 april 2008

Ziek in La Paz

Lap, hoogmoed komt voor de val. We keken neer op toeristen die in cafés en restaurants gingen eten, uitgebaat door Europeanen. Wij niet, niets was ons vies. Lokale marktjes, waar we kippenpotensoep en koeienhartenbrochettes aten. En nu liggen we allebei doodziek in ons bed. Al vier dagen. Hoge koorts. Rillen, overgeven, allez, alles erop en eraan. Hebben besloten een antibiotacakuur op te starten. Hiltonbackpackersgewijs zijn we verhuisd naar een chique hotel in La Paz, hoofdstad van Bolivië, opdat ons herstel spoedig zou kunnen verlopen ;-) Wordt vervolgd.

O ja, ze hebben ons al proberen te bestelen op de grootste markt van la Paz, in de hoger gelegen wijk El Alto. Met drie zaten ze in en aan mijn broek. Het heeft me veel krachten gekost om ze van mij af te schudden. De schade is beperkt gebleven tot anderhalve euro.

Labels:

9 reacties:

Blogger Unknown zei...

Beterschap schatjes ! Koen xxx

1 mei 2008 om 18:25  
Blogger Unknown zei...

Laat jullie maar pamperen in een mooi hotel. Ni twijfelen. Christine, ziet maar dat ge beter zijt tegen de trouw van Annick, want als ge een paar dagen in België zijt zullen we je toch wel even willen opeisen ! Ciao, Kat.

1 mei 2008 om 18:32  
Blogger Dominique zei...

Hei daar! Christinneke! Sofietje!

Ik heb de paar laatste dagen mogen proeven van jullie eeuwige zoektocht naar een internetcafé, beter nog, naar internetverbindingen die niet constant afspringen. Maar ik ben er eindelijk, zij het met een beetje vertraging, dan toch in geslaagd: vanuit Corsica, een hele dikke bedankt voor jullie verjaardagswensen*!

Kippenpotensoep, koeienhartenbrochettes, maar meiskes toch, nog een geluk dat jullie niet zwanger zijn… Hebben jullie toevallig “Bactrim” mee? Dat is een antibioticum, een straf goedje (wellicht vandaar dat we ’t nooit hebben durven uitproberen…), dat ons destijds door één of andere dubieuze dokter uit Brussel werd aangeprijsd. ’t Zou voor alles, werkelijk a-l-l-e-s goed zijn…

De DVD “Duitse makelij en gedraaid zonder toestemming van de Boliviaanse autoriteiten” halen we zeker in huis. Idem wat de Argentijnse wijnen betreft, maar dan wel pas over enkele maanden, kwestie van die kleine hersencellen van dat levende wezentje in mij nog even te sparen…

Dank aan Tomas en Orlando (Troela’s!) en een hele dikke zoen vanuit Corsica!

Dominique

*Verjaardagswensen vanuit xxxxx, net voor de xxxx xxxxx (x, kwestie van hier op jullie blog niets vroegtijdig uit de doeken te doen)! Weet dat Sven en ik (boeleke incluis) de vijf voorbije dagen heel erg aan jullie gedacht hebben en voor jullie geduimd hebben! ‘k Ben er zeker van dat ’t super was!

5 mei 2008 om 03:08  
Blogger Unknown zei...

Vooral rusten en effe stoppen met reizen ! Verzorg jullie, Tom

7 mei 2008 om 13:09  
Blogger Ineke Imbo zei...

Heel veel beterschap! Dikke kus vanuit Canada xxx

8 mei 2008 om 07:32  
Blogger Unknown zei...

Binnenkort kunnen jullie genieten van een lekkere biefstuk frietjes ! Nog even volhouden, we duimen dat jullie er snel weer bovenop raken. Kussen Caroline en Luk.

13 mei 2008 om 15:57  
Blogger Unknown zei...

Zijn jullie al beter? Lezen jullie je mail? Ik hoop van wel want ik heb jullie een kaartje gestuurd. Tot binnenkort, Stijn

19 mei 2008 om 04:37  
Blogger Werner zei...

Wat een avontuur!Het was even geleden dat ik nog kwam lezen wat jullie zoal overkwam, maar nu begin ik me ook af te vragen of jullie na zo'n avontuur nog wel zullen kunnen wennen aan een nine-to-five-job en dito leventje in dit vlakke land.
Ik kijk al uit naar verslagen en foto's van jullie volgende avonturen en wens jullie alvast waanzinnig leuke weken.
Veel groeten van Erasmus Essen-Kalmthout

1 juni 2008 om 09:39  
Blogger Unknown zei...

Nu zijn we echt aan het aftellen......xxx

8 juni 2008 om 05:03  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage